6098750500 |
Difusió i consolidació en la pedagogia de projectes |
2016-2017 |
Formació interna de centre. Secundària en general |
|
|
|
20/9/2016 - 4/4/2017 (30 hores) de 15:00h a 18:30h |
|
INS Maria Rúbies |
|
c. Boqué/av. Pla d'Urgell, s/n (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 20/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Des del curs 2014-2015 hem començat a aplicar a les aules del nostre centre altres metodologies d'ensenyament-aprenentatge diferents al mètode tradicional, com és el cas del treball per projectes.
Detectada la necessitat, cada cop creixent d'apropar el nostre alumnat a la realitat que existeix avui dia, creiem bàsic poder oferir-los eines suficients per tal de poder resoldre els problemes que la vida els hi pugui plantejar.
Per aquest motiu i per tal de poder augmentar la motivació de l'alumnat i del professorat creiem que és bàsic poder formar-nos com a docents de forma correcta per tal de fer una adequada, eficient i efectiva aplicació d'aquesta metodologia a les nostres aules per tal d'apropar l'alumnat al seu èxit personal, acadèmic i professional.
|
| |
Objectius |
1. Fer una reflexió pedagògica del treball per projectes coma metodologia globalitzada.
2. Fer una anàlisi de la documentació teòrica i pràctica que permeti compartir significats sobre la temàtica.
3. Elaborar propostes de projectes per dur-los a la pràctica.
4. Cercar eines d'extensió d'aquesta metodologia a altres nivells educatius.
|
| |
Continguts |
1. Fase d’autodiagnosi: El centre té feta aquesta fase i ja ha realitzat el treball de les raons del canvi metodològic. Ara ha d'explorar la millor manera pedagògica i organitzativa de continuar el treball per projectes.
2. Fase de planificació: Es farà un procés de documentació teòrico-pràctica per conèixer a fons els processos d'aprenentatge competencial que es produeixen a partir dels plantejaments metodològics globalitzats, i en concret la pedagogia de projectes.
3. Fase de construcció i experimentació: Es farà dissenys de projectes interdisciplinaris a primer cicle de l'ESO.
4. Fase d’avaluació: Es farà una anàlisi de les pràctiques realitzades incorporant les correccions convenients. S'exploraran les possibilitats d'extensió al centre.
|
| |
Formador/a |
Maria Rosa Bort, Amèrica Roure i Anna Cases (Equip de Coordinació)
|
| |
Avaluació |
Aprofitament en termes d’aprenentatge: Elaboració i realització d’activitats orientades a l’aplicació a l’aula.
Transferència immediata: Aplicació a l’aula de les propostes relacionades amb els continguts de l’activitat i les línies de treball a seguir.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i amb la transferència immediata.
- Valoració del centre + informe de seguiment del SE + vistiplau de l’inspector/a.
|
| |
Persones destinatàries |
La formació està dirigida a l'equip impulsor de la pedagogia de projectes de l'INS. Maria Rúbies de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
20/09/2016 |
1500 |
1830 |
Sessió 2 |
dimarts |
29/11/2016 |
1500 |
1830 |
Sessió 3 |
dijous |
12/01/2017 |
1500 |
1830 |
Sessió 4 |
dimarts |
14/02/2017 |
1500 |
1830 |
Sessió 5 |
dimarts |
07/03/2017 |
1500 |
1830 |
Sessió 6 |
dimarts |
04/04/2017 |
1500 |
1830 |
|
| |